ස්තුතියි ! කියවන එක තමයි ලොකුම හයිය !

Thursday, July 30, 2015

වෙඩින් පාඩම්

පහුගිය දවස් කිහිපය ඇතුලෙ පොඩි පොඩි පාඩම් ටිකක් ඉගනගත්තා වෙඩින් ගැන. ඇත්තටම සමහර පාඩම් නිකන්ම කතාකර ඉඳිද්දි කතාවුන ඒවා උනාට ටිකක් හිතල බැලුවම ඒවා එක්ක ගන්න ගොඩක් දේවල් වගේම මගේ හදාගන්න ගොඩක් දේවලුත් මම දැක්කා.අවුරුද්දකට විතර කලින් වෙඩින් ගැන ලිව්වා මතක ඇති.බොහෝ විට මතක නැතුවත් ඇති.ඒ නිසා ඒකට වැඩි යමක් එකතු කරන්න හිතුවා.
ඒ ගොල්ලෝ කියපු දේවල් හා ඒත් එක්කම මට හිතිච්ච දේවල් එක්ක මේ පෝස්ට් එක ලියන්න  හිතුවෙ wedding photography  වර්තමානයේ නොයෙක් අය නොයෙක් ආකාරයෙන් අලුත් දේවල් අත්හදා බලන field එකක් බවට පත් වෙලා තියෙන නිසා. නොයෙක් ආකාරයේ  අදහස් තියෙන කීප දෙනෙක් කියපු දේවල් එක තැනකට ගේන්න හිතුවෙ මෙතැනට නොයෙක් අදහස් තියෙන අය නිතරම එන නිසා.
අනම් මනම් අඩු කරලා කෙලින්ම කතාවට බහිමු.

Wedding Pre-Shoot
විදර්ශන රත්නායක අයියාගේ අදහස් ඇසුරෙන්..... Vidarshana Rathnayake Photography
Wedding එකක් කියන්නේ ගොඩක් වෙලාවට දෙන්නෙක් ජීවිතයේදී ෆොටෝ වලට මුහුණදෙන  විශේෂතම අවස්තාව වගේම දෙන්නෙක් ගොඩක් වැඩ නිසා ඔලුවේ ගොඩක් දේවල් තියාගෙන ඉන්න ප්‍රෙෂර් එකෙන් ඉන්න දවසක්. ඒ වගේම මම අත්දැකීමෙන්ම දන්නවා සමහර වෙලාවට කොතරම් හොඳට plan හදාගෙන ගියත් සමහර වෙලාවට මනමාලියව ලස්තිකරලා දෙද්දී හුඟක් පරක්කු වෙලා. එහෙම  නැතත් ඔක්කොම හොඳින් වෙද්දී වදකාර නෑදෑයෙක් හරි ඇවිල්ලා වැඩ දෙන පටන් ගනීවි. ඉතින් ඔය වගේ නොයෙක් හේතු නිසා හෝ සමහරවිට කපල් එකටත් කැමරාව එතරම් හුරු නැත්තන් එතැනදී අපේ මංගල චායාරුපශිලිපියාට තමන්ගේ උපරිමයෙන් වැඩ පෙන්නන්න බැරි වෙනවා. විදර්ශන අයියාගේ අදහසනම් ඒ වගේ හේතු මග අරගෙන තමන්ගේ හැකියාව උපරිමෙන් පෙන්නන්න හොඳම අවස්තාවක් තමයි pre-shoot එකක් කියන්නේ. ඊට අමතරව ගත්තම වෙඩින් එකට කලින් මේ වගේ දෙයක් කලාම කපල් එක කැමරාව ඉස්සරහා පෙනී හිටින්නත් ටිකක් පුරුදුවෙනවා, ෆොටෝ ගනිද්දී අපි දකින ලොකු අව්ලක් තමයි සමහර කපල් කැමරාව ඉස්සරහ පොඩ්ඩක් ලජ්ජාවෙන් ඉන්නවා වගේ පෙනෙන එක. ඒක නැති කරගෙන ඒ දෙන්නගේ ස්වභාවික හැගීම් ඉස්මතුකරගන්න හොඳ ක්‍රමයක් තමයි pre shoot එකක් කියන්නේ එහෙම බැලුවම.
මමනම් හැමදාම ආස කලේ ස්වභාවිකත්වය, ස්වභාවික හැගීම් පෙන්වන ෆොටෝවලට. ඊට අමතරව දැන් සමහර ශිල්පීන්ගේ වැඩවල වෙනස්කම් තියනවා. වෙනස් කල පසුතල, එඩිට් එකේදී ගන්න ලයිට් ඉෆෙක්ට්. අහස තද පාට කරන එක වගේ දේවල්. මේ වගේ දේවල් ඇහැට පෙන දේවල් නෙමෙයි. නමුත් ෆොටෝ අරගෙන එඩිට් කරද්දී කරපු වෙනස්කම් තමයි ඒවා. සමහර අය දැන් වෙඩින්වල HDR පවා කරනවා. ඒවා කරන්නේ ඉතින් ඒවාට ආස කට්ටියත් ඉන්න නිසානේ. අපේ අසංක හෙන්දහෙවා මලයා කියනවා ඉතින් හැමදාම දකින දෙයට වඩා වෙනසක් දකින්න මිනිස්සු කැමති ඇතිනේ කියලා...... එහෙමත් වෙන්න ඇති නේ ?


ඩිලන් එක්ක කතා කරද්දී ගොඩක් වැදගත් දේවල් ටිකක් නිකන්ම්ම වගේ දැනගන්න ලැබුනා. විශේෂයෙන්ම අපි flash පාවිච්චි කරද්දී අපි අතින් වෙන වැරදි අඩුපාඩු ගැන ගොඩක් දේවල් ඩිලන් එක්ක කතාවෙන් මට හදාගන්න පුළුවන් උනා.
ඉස්සර මම හිතුව දෙයක් තමයි බර ගානක් දීලා ttl flash ගන්න කෙනෙක් මොන එහෙකටද මැනුවල් පාවිච්චි කරන්නේ කියලා. එකට උත්තරයත් මට ලැබුනා. ඒ වගේම මම හිතපු දෙයක් තිබ්බා මුලින්ම පටන් ගනිද්දී හෝ flash කිහිපයක් පාවිච්චි කරද්දී අමතර flash ටික හොඳ වර්ගයේ නැතුව තුන්වන පාර්ශවිය ඒවා , ඒ කියන්නේ ගණන් අඩු ඒවා පාවිච්චි කිරීම ගැන. ඒ ගැනත් යම් පැහැදිලි කිරීමක් මට ඩිලන්ගෙන් ලැබුනා. 
ඩිලන් කියන විදියට එයා පාවිච්චි කරන්නේ එයාගේ කැමරාවට අයිති වර්ගයේ ( කැනන් ) flash විතරයි. එ වගේම මැනුවල් පාවිච්චි කරන්නේ. මේකට හේතුව තමයි මැනුවල් යද්දී flash එකෙන් පිටකරන්නේ අපි එකේ හදන ප්‍රමානයේම ආලෝකයක් නිසා එකම තැනක ඉඳලා අපි එකම එක්ස්පොසර් එකක් යටතේ ෆොටෝ ගනිද්දී ඒ හැම ෆොටෝ එකකම ආලෝක තත්වය එක සමාන වෙන නිසා ඒවා එඩිට් කරන්න බොහොම ලේසි වෙනවා. ඒ වගේම ඇල්බම් එකකදී පිටුවෙන් පිටුව පාට වෙනස් උනොත් එක අවුල් වගේනේ. එකෙන් බේරෙන්නත් මෙතැනදී හැකියාව ලැබෙනවා.
එහෙම ගත්තම ලොකුවට නොදැනුනාට ලොකු වෙනසක් එතනම වෙනවා. 
අනික තමයි ඔරිජිනල්ම flash පාවිච්චි කරන්න හේතුව තමයි , 3rd party flash එකක් එක දිගට වෙලාවක් පාවිච්චිකරද්දී එකේ ටියුබ් එක සහ ඇතුලේ තියන දේවල්වල තත්වය හේතුවෙන් එකෙන් පිටවන ආලෝකය සහ එහි වර්ණයේ වෙනස්කම් ඇතිවෙන්න ඉඩ තියනවා. එතකොට මම උඩ කියපු ප්‍රශ්න ටික ඇතිවෙන්න පුළුවන්. ඒ අඩුපාඩුව නොවෙන්න තමයි ඔරිජිනල් flashම පාවිච්චි කරන්නේ.
ඉතින් ඔබත් කොලිටිය තිතටම බලාපොරොත්තු වෙනවනම් කරන්න ඕන මොකක්ද කියන එක දැන් තේරෙනවා ඇතිනේ.

දිලිප් කුමාර් Dilip Kumar Photography
දිලිප් කියන්නේ ආලෝකකරණය කියනඑක තිතටම කරන වගේම ඒ ගැන ලොකු දැනුමක් තියන කෙනෙක්. ගොඩක් අයට ආලෝකකරණය කියන්නේ අහස තද නිල වෙන්න සෙටින්ස් හදලා කපල් එකක් තියලා ෆොටෝ ගන්න එක වෙන්න පුළුවන්. නමුත් ඊට වඩා ගොඩක් දේවල් මේ විෂයය ඇතුලේ තියනවා. නමුත් ගොඩක් අය දිලිප්ව නොදන්නවා වෙන්න ඇති. කොහොම උනත් බොහොම මිත්‍රශීලි වගේම ලොබ නැතුව ඕන දෙයක් කියල දෙන කොල්ලෙක්. දිලිප් අයියා කියන්නෙත් flash කියන්නේ ෆොටෝ එකක් ගනිද්දී එන අඩුපාඩු හෝ බාධක මගහැරගන්න පාවිච්චි කරන දෙයක් මිසක් ෆොටෝ එකක තියන මුලික දෙය නෙමෙයි කියන එක. විශේෂයෙන්ම එළිමහන් චායාරුපකරණයේදී. එකට එයා පාවිච්චි කරන දේවල් කිහිපයක් තියනවා.ගොඩක් පිටරට අයගේ ෆොටෝ අරන් බැලුවොත් එවල තියන ස්වභාවිකබවට ගොඩක් හේතුවෙලා තියෙන්නේ ඒ දෙය. නමුත් ලංකාවේ ගොඩක් අයගේ අද ට්‍රෙන්ඩ් එක වෙලා තියෙන්නේ කපල් එක නළු නිලියෝ කරලා හැම දෙයටම වඩා කැපී පෙනෙන්න ලයිට් ගහන එක.
කැමරා සෙන්සරයේ හැකියාවෙන් උපරිම ප්‍රයෝජනය ගැනීම තමයි එයා කරන්නේ. එළියේ ෆොටෝ එකක් ගනිද්දී පසුතලයේ සහ පෙරබිමේ ( වස්තුවේ ) අතර තියන ආලෝක පරාසය අඩු අගයක් ගන්න වෙලාවක ෆොටෝ ගන්න එක. මහා දවල් flash කරලා ෆොටෝ ගන්නවට වඩා එයින් ලබාගන්න පුළුවන් ප්‍රතිපලය බොහොම තාත්විකයි.
අනික වගේම වැදගත්ම දෙයක් තමයි RAW ෆොටෝ ගන්න එක. කැමරාවෙන් ගන්න පුළුවන් උපරිම ප්‍රයෝජනය වගේම , එඩිට් එකේදී කරන්න පුළුවන් දේවල්වල පරාසයත් මේ නිසා ගොඩක් වැඩි වෙනවා.

අදට ඇති වගේ........

ඉස්සරහට මිට වඩා ඉක්මනට පොස්ට් දාන්න පුළුවන් වෙයි මගේ නිලීකාගේ උදව්වත්ඉස්සරහට බ්ලොග් එකට ලැබෙනවා. :D

එහෙනම් අදහස් ප්‍රකාශ කරලම යන්න ................
සුබ දවසක් !

5 comments:

  1. මම කලෙකට කලින් සමිරගේ මේ බ්ලොග් එක කියවලා තියනවා.... ස්තුතියි සමිර මම කියපු දේවල් මතක තියගෙන ඉදලා මේලෙස පල කිරිම ගැන...මගේ අදහස වැදගත් වෙනනේ කොලඹ ඉන්න අයට වඩා ගමේ ඉන්න අයට මොකද කොලඹ තත්වය මිට වඩා වෙනස්....සුබ දවසක් සමිර ඔයාටත්.....

    ReplyDelete
  2. ස්තුතියි සමිර මම ගොඩක් දේ ඔයගේ බ්ලොග් එක කියවලා ඉගෙන ගත්තා . ආලේක කරණය ගැන තවත් විස්තර ඉදිරි පොස්ට් එකකින් ගෙන එතැයි සිතමි.

    ReplyDelete
  3. අකුරු පොඩ්ඩක් ලොකු කරපන් මචං කියවන්න අමාරුයි..

    ReplyDelete
  4. කියන්න වදන් නෑ අයියා.... බෝම වැදගත් :D

    ReplyDelete